Interieurgrind

Bedrijfsverhuizingen: 3 veelvoorkomende fouten

Geplaatst op

Een bedrijfsverhuizing moet vaak al ver van tevoren gepland worden. In tegenstelling tot bij particuliere verhuizingen gaat het bij bedrijfsverhuizingen vaak om heel veel meubels zoals bureaus, bureaustoelen, tafels, kasten en andere kantoormeubelen. Tijdens een verhuizing van een bedrijf komen er helaas dan nog wel eens fouten voor. In deze blog behandelen we 3 veelgemaakte fouten tijdens bedrijfsverhuizingen.

Geen codering van spullen

Het coderen van alle verhuisspullen is enorm belangrijk en scheelt veel tijd. Helaas vergeten veel bedrijven te noteren welke verhuisdoos waar bij hoort, waardoor het uitpakken van de verhuisspullen vaak meer tijd kost dan nodig is. Coderen kan eenvoudig door op de verhuisdozen bijvoorbeeld stickers te plakken met daarop de naam van de medewerker, de afdeling waar de doos bij hoort of de verdieping waar de spullen heen moeten. Bij het verhuizen kunnen de spullen dan eenvoudig geordend worden door afdeling bij afdeling te plaatsen of verdieping bij verdieping. De verhuizers weten dan in één oogopslag wat waar heen moet, waardoor alles in vrij korte periode op de juiste plek kan staan in het nieuwe gebouw.

Geen, te weinig of de verkeerde verhuismiddelen

Bij een bedrijfsverhuizing moet je de juiste verhuismiddelen hebben. Veel bedrijven denken dat het personeel zelf de mouwen wel op kan stropen en alle meubels naar het nieuwe gebouw kan krijgen door middel van verhuiswagens. Toch zijn sommige meubels dusdanig zwaar, dat het zeker aan te raden is om rolcontainers of een verhuislift te huren. Bij het kiezen van de juist verhuismiddelen is het belangrijk om te weten of er in het oude en nieuwe pand een lift aanwezig is en of de spullen van begane grond naar begane grond verhuisd moeten worden of dat er sprake is van meerdere verdiepingen.

Te weinig tijd ingepland

Bij het plannen van de bedrijfsverhuizing is het lastig om in te schatten hoeveel tijd het kost om alles over te verhuizen. Om zo weinig mogelijk last te hebben van de verhuizing, gaan veel bedrijven in de fout door een te korte periode te reserveren voor de verhuizing. Helaas werkt dit vaak averechts, aangezien de verhuizing dan gehaast moet plaatsvinden onder tijdsdruk en met veel stress. We raden het daarom aan om iets langer te reserveren voor de bedrijfsverhuizing, zodat alles op rolletjes loopt. Daarnaast kun je er als bedrijf ook voor kiezen om eerst het noodzakelijke gedeelte  van de spullen te verhuizen, zodat de mensen in het nieuwe pand al wel weer aan het werk kunnen.

Ben je geïnteresseerd in het soepel laten verlopen van je bedrijfsverhuizing? Trust Verhuizingen is een verhuisbedrijf in Rotterdam en is gespecialiseerd in verhuizingen voor particulieren en bedrijven. De specialisten van Trust Verhuizingen stellen een plan van aanpak op en gebruiken hierbij een draaiboek om de bedrijfsverhuizing stap voor stap in te plannen. Pas wanneer je als bedrijf akkoord bent met dit draaiboek, kan er een datum vastgesteld worden om de bedrijfsverhuizing plaats te laten vinden. Zo worden eventuele verhuisproblemen voorkomen en weet je als bedrijf dat de verhuizing van alle bedrijfsspullen bij Trust in goede handen is.

Gerelateerde berichten

Een huis kopen met de hulp van een aankoopmakelaar

Als u een huis wilt kopen, is de logische stap om eerst op het internet te gaan zoeken naar het woningaanbod. Toch kan het in dit geval gebeuren dat...

Lees meer

Over ons

We nemen graag met je door wat je kunt doen als het gaat over het inrichten van je woning. Lees er meer over in onze blogs.

Contactgegevens

Via info @ interieurgrind.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden