Heb jij vaak last van een slechte nachtrust en heb je hier overdag last van. Dan hebben wij voor jou de ideale tips om een betere nachtrust te krijgen. De tips zullen natuurlijk verschillen per persoon, dus kijk welke tip het beste bij jou past. 

Tip 1: Eten voor het slapen 
Bijna iedereen eet ‘s avonds net voor het slapen gaan nog iets. Specialisten zeggen dat je minstens 3 uur voor dat je gaat slapen niets meer moet eten. Dit komt omdat je lichaam dan nog erg druk is met het verwerken van het voedsel, hierdoor komt je lichaam niet tot rust en zal je minder snel in slaap vallen. Als je toch nog trek hebt en echt iets wilt hebben, kan je het beste yoghurt, bananen of noten eten. Deze voedingsbronnen zorgen voor een ontspannend lichaamsgevoel en dat wekt je slaap op. Ook een glas melk kan helpen met het opwekken van je slaap. 

Tip 2: Goed bed / kussen 
Je bed is één van de producten die je het vaakst gebruikt in je leven. Daarom moet je ervoor zorgen dat het bed goed bij je past. Goede lichaamsondersteuning zorgt voor een ontspannen gevoel. Als je geen comfortabele houding kan vinden in je bed, dan zal dat ervoor zorgen dat je minder snel in slaap valt. Dit geld dus ook voor een kussen, als je kussen niet bij je houding past dan moet je misschien overwegen om een andere kussen te nemen. 

Ben je nog op zoek naar een goed kussen of bed? Neem dan eens een kijkje bij Topsleep Arnhem voor een goed kussen of bed. 

Tip 3: Gebruik geen apparaten voor het slapen gaan 
Dit is een ontzettend handige tip, maar ook een van de moeilijkste. Bijna iedereen wilt voor het slapen gaan nog even checken wat er die dag allemaal gebeurd is. Maar uit onderzoek is gebleken dat je een uur voor het slapen gaan niet meer achter een elektronisch apparaat moet gaan. Het blauwe licht van deze apparaten zorgen ervoor dat je minder snel in slaap valt. Zorg er dus voor dat je ruim voor dat je gaat slapen niet meer bezig bent achter je telefoon of tablet.