Als een bedrijf voor beursbezoekers onbekend is, kan het bedrijf nooit een succesvolle tijd hebben op het evenement. Bezoekers (en dus potentiële klanten) zullen niet op zoek gaan naar je bedrijf. Zij zullen zich richten op de bedrijven die bekend of goed zichtbaar zijn. Hoe ga je de concurrentie aan? Hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf wordt gevonden tijdens een beurs? We geven je enkele handige tips. Het staan op een beurs is namelijk een van de beste manieren om je bedrijf, product of dienst te promoten. Het is ook een geweldige manier om te communiceren met huidige en potentiële klanten. Maar dan moet je het wel goed doen.

Trek de aandacht

Trek de aandacht van bezoekers met behulp van bijvoorbeeld banners, giveaways of prijsvragen. Kies een uniek thema voor uw stand en maak het interessant, leuk en boeiend. Zorg voor een strak uitziende beursstand, bijvoorbeeld via Beurswand.nl. Belangrijke verkoop- en marketingboodschappen, opvallende bewegwijzering, informatieve literatuur, aantrekkelijke giveaways en boeiende elementen zorgen voor meer verkeer.

Doe onderzoek

Hoewel het belangrijk is om je beursstand grondig te plannen, is het net zo belangrijk om lang voordat de beurs plaatsvindt, wat onderzoek te doen. Bepaal welke beurzen geschikt zijn voor je zakelijke verkoop- en marketingdoelstellingen. Evalueer zorgvuldig de details van elke beurs, waaronder: het aantal bedrijven dat exposeert, het gemiddelde aantal deelnemers (potentiële klanten), de demografie van de deelnemers per functie, enzovoort. Interview indien mogelijk bedrijven die in de afgelopen jaren daar hebben tentoongesteld en vraag naar hun feedback en meningen over het evenement. Tentoonstellen op beurzen kan duur zijn. Je moet alle details onderzoeken en nagaan welke beurzen het hoogste rendement opleveren.

Stel doelen op

Maak een lijst van doelstellingen in volgorde van belangrijkheid. Personeelsdiscussies moeten leiden tot methoden om deze doelstellingen te bereiken en iedereen helpen zich te concentreren op het bereiken van de belangrijkste doelstellingen. Voorbeelden van doelstellingen kunnen zijn: het verzamelen van “X” aantal leads of het coördineren van “X” aantal sales demonstraties.